Wandelen van Jaibalito naar Santa Cruz - Reisverslag uit Santiago Atitlán, Guatemala van Rosario - WaarBenJij.nu Wandelen van Jaibalito naar Santa Cruz - Reisverslag uit Santiago Atitlán, Guatemala van Rosario - WaarBenJij.nu

Wandelen van Jaibalito naar Santa Cruz

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Rosario

29 Juli 2008 | Guatemala, Santiago Atitlán

Dinsdag 29 juli 2008,

Vanmorgen hebben we weer lekker rustig aan gedaan om half 10 zaten we aan ons ontbijt, daarna hebben de kinderen een uurtje gezwommen en vervolgens hebben we een bootje naar Jaibalito genomen dit is een heel klein dorpje aan het Atitlan meer waar je alleen per boot of te voet kunt komen. We gaan naar het volgende dorp Santa Cruz La Laguna wandelen dit is ongeveer 4 km over een smal pad door de bergen. Het is lekker weer dus we lopen heerlijk door de mooie natuur, jammer dat zo hier en daar afval neer gegooid wordt.
Als we bijna in Santa Cruz zijn, komen we langs een Eco-hotel restaurant Isla Verde, zie www.islaverdeatitlan.com We gaan hier even iets drinken en het is hier zeer relaxed, het ligt tegen de berghelling tussen de bananenbomen en mooie bloemen. Ze hebben een lekkere loungehoek en allemaal ecologisch verantwoord eten uit eigen tuin. We besluiten dus om hier ook een hapje te eten. Daarna lopen we verder naar Santa Cruz als we hier aan komen begint het te regenen, we nemen een bootje terug naar Panajachel we worden lekker nat in de boot, behalve Twan en Rosario want Twan had een paraplu en de regenjas van Rosario mee genomen. De rest vond het niet nodig om iets mee te nemen omdat het al een paar dagen niet had geregend. Toen we in Panajachel aankwamen stopte het met zachtjes regenen en regen we een flinke hoosbui over ons heen maar ja natter dan nat konden we toch niet meer worden.
Dus snel naar het hotel gelopen om ons lekker te douchen en drogen kleren aan te doen.
Vanavond de laatste avond in Panajachel, want morgen vertrekken we weer richting Antigua.

• 30 Juli 2008 - 07:00

Leontine:

he bofkonten,het is daar ECHT mooi,zeg.!!Hier is het weer ook lekker warm(vandaag 29gr.!)Dus heet en tropisch!! groetjes voor iedereen,leontien

• 30 Juli 2008 - 07:44

Claudia Caris:

Hallo Jolanda en de rest van het gezelschap!
    Wat een prachtige foto's zeg!
    Ik heb zowel KLM als Copa Air gesproken en herbevestigen van jullie terugvlucht is niet nodig dus alles is in orde zo. Mochten jullie nog vragen hebben hoor ik het wel, geniet nog van de laatste dagen en alvast een goede terugvlucht!
    Groetjes, Claudia

• 30 Juli 2008 - 08:06

Wil:

Hoi Twan en de rest,
    In Schotland hebben wij ook zo'n soort wandeling gemaakt alleen (ondanks dat Schotland ook een ontzettend mooi land is) hadden wij niet zo'n mooi uitzicht als jullie.
    Jullie zullen wel balen dat het er bijna op zit en dan weer in zo'n hectisch land als Nederland terugkomen.
    Geniet er nog effe van.
    Groetjes, Wil & Marjo

• 30 Juli 2008 - 11:54

Dav En Stella:

hoi allemaal! lekker weer he? hier is ook te warm :O... en elke dag, raar, toch? Ik vind mooi foto's en leuk wandelen :)
    groeten!!!